vineri, 5 noiembrie 2010

Poetul Adrian Păunescu a încetat din viaţă

Doctorul Şerban Brădişteanu, şeful Clinicii de chirurgie cardiovasculară a Spitalului Floreasca, a anunţat decesul poetului Adrian Păunescu în cursul acestei dimineţi în jurul orei 7.15.





"Astăzi, 5 noiembrie 2010, la orele 7:15, inima maestrului Adrian Păunescu a încetat să bată! După nenumărate tentative de resuscitare a trebuit să ne declarăm învinşi şi maestrul a plecat dintre noi" a declarat Şerban Brădişteanu.


Adrian Păunescu a fost internat la Spitalul de Urgenţă Floreasca pe data de 26 octombrie, cu probleme cardiace, renale şi hepatice.


De la internare, starea lui s-a agravat constant, fiind necesară conectarea la aparate pentru susţinerea funcţiilor vitale.


Poet, publicist şi om politic, Adrian Păunescu s-a stins din viaţă la vârsta de 67 de ani. Este unul dintre cei mai prolifici autori contemporani, a debutat în anul 1960 şi a condus ulterior revistele "Flacăra" şi "Totuşi, iubirea". Ani la rând, a organizat Cenaclul "Flacăra", formă de exprimare care a influenţat generaţii întregi.

De la un cardiac, cordial:
” De aicea, de pe patul de spital,
Pe care mă găsesc de vreme lungă
Consider că-i un gest profund moral
Cuvântul meu la voi să mai ajungă
Mă monitorizează paznici minimi
Din maxima profesorului grijă
În jurul obositei mele inimi
Să nu mă mai atingă nicio schijă.
Aud o ambulanţă revenind
Cu cine ştie ce bolnav aicea
Alarma mi se pare un colind
Cu care se tratează cicatricea.
Purtaţi-vă de grijă, fraţii mei!
Păziţi-vă şi inima şi gândul!
De nu doriţi să vină anii grei
Spitalul de Urgenţă implorându-l.
Eu vă salut de-a dreptul cordial
De-a dreptul cardiac, precum se ştie
Recunoscând că patul de spital
Nu-i o alarmă, ci o garanţie.
Vă văd pe toţi mai buni şi mai umani
Eu însumi sunt mai omenos în toate.
Dă-mi, Doamne, viaţă încă nişte ani
Şi ţării mele minimă dreptate!”

.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu