miercuri, 6 aprilie 2011

Fericit pentru nimic

barbat_rugandu-seE inca in pat. In dimineata asta s-a trezit plin de bucurie, fericit. Proiectul de ieri iesise! Avusese ceva emotii, pentru ca… era important pentru el sa reuseasca. Se intinde si intoarce capul spre fereastra. Cerul senin si ciripitul pasarelelor
completeaza starea lui de bine. Dupa cateva secunde de liniste incepe sa gandeasca:
“Am reusit ce mi-am propus! Te simti asa de bine cand realizezi ceva… esti fericit!

Au mai fost numeroase momente fericite in viata mea, cum a fost atunci cand (…) si atunci cand (…) si multe altele. Daca ma gandesc mai bine sunt evenimente care au avut o mult mai mare importanta decat cel de acum. Hm, ciudat! Daca bucuria pentru acele evenimente s-a stins inseamna ca si starea pe care o am acum se va termina, si asta chiar foarte curand. Acum lucrul pentru care eram fericit mi se pare un nimic. Cum am ajuns aici!?…”

Cateva clipe gandurile dispar si el isi indreapta iar privirea catre fereastra. Se simte ca si cum ar fi luat o pauza de la viata. Notiunea de timp capata un alt aspect, devine mult mai prezenta:
“Am fost fericit pentru evenimente mai mari asa cum am fost fericit si pentru evenimente mai mici. Ieri am fost fericit pentru un lucru care imi pare un nimic azi. Ma simt putin inselat. Daca ieri am fost fericit pentru un lucru care s-a dovedit a fi un nimic azi, inseamna ca ar trebui sa caut lucruri mai mari de care sa ma bucur?… pentru ca cel de ieri a fost un fel de fals? Asta ar insemna sa astept, ar insemna ca o mare parte din viata sa treaca degeaba, si oricum fericirea  provocata de evenimentul cel ‘mare si real’ ar dura, si el, doar o portiune limitata de timp dupa care s-ar estompa. Imi aduc aminte de cineva care imi spunea ca viata este o permanenta schimbare…

Nu ma simt bine! As vrea sa gasesc o cale de iesire din asta!…
Daca evenimentul care parea important ieri nu pare a avea atata insemnatate azi… as putea spune ca …. evenimentul nu are valoare intrinseca… Asta e!!! Eu i-am acordat insemnatatea, eu am decis ca el sa fie important. Asta pare sa fie o alta perspectiva! Rezulta ca eu pot acorda insemnatate oricarui lucru mare sau marunt. Asta mi se pare o idee buna. Ma simt bine!

As putea alege  AZI sa fiu FERICIT pentru ceva chiar daca acel ceva imi va parea ‘un nimic’ maine, pentru ca maine va fi un nou AZI si voi putea alege din nou sa fiu fericit pentru ceva!
Rezulta ca as putea fi fericit in fiecare zi. Fericit pentru…nimic!”

Apoi se ridica din pat cu un zambet pe fata si isi incepe ziua.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu